de aanloop naar... het vertrek - Reisverslag uit Balk, Nederland van Tryntsje Draaijer - WaarBenJij.nu de aanloop naar... het vertrek - Reisverslag uit Balk, Nederland van Tryntsje Draaijer - WaarBenJij.nu

de aanloop naar... het vertrek

Door: Tryntsje Draaijer

Blijf op de hoogte en volg Tryntsje

26 November 2018 | Nederland, Balk

'Is het niet leuk dat je een blog gaat bijhouden?', 'Waarom schrijf jij geen blog, net iets voor jou!', 'Dit vraagt om een blog!'... Allemaal reacties die ik de afgelopen maanden heb gehoord van veel mensen om me heen. Dus hier dan toch maar een probeersel...
Over precies 8 weken zitten wij met ons 4en in het vliegtuig naar het altijd zonnige en warme Curaçao. En dat voor 3,5 jaar... best een onderneming met twee kleine kinderen, een koophuis in Nederland, veel sociale verplichtingen en beide een vaste baan. Al zal het laatste voor de man des huizes niets veranderen. We vertrekken namelijk voor zijn werk naar De Cariben.
We hebben er ook heus wel even een nachtje en nog een paar nachtjes over moeten slapen (en veel wakker liggen) toen we het aanbod kregen om voor een paar jaar naar het buitenland te gaan. Maar ja... wie niet waagt, die niet wint! En wat een ervaringen zullen wij op doen!
Het hele proces om überhaupt van Nederland naar Curaçao te komen is wel een dingetje. We hebben in korte tijd zeer veel moeten regelen en nog steeds zijn we hier elke avond wel een paar uurtjes zoet mee. En nee, het is zeker allemaal niet één grote, roze wolk. Dat beseffen we maar al te goed. Maar hé, wie wat wil... moet er wat voor over hebben!
En nu is het dan bijna zover, alle grote voorbereidingen zijn gedaan en de tijd van aftellen is eigenlijk wel een beetje begonnen. Mijn slechtste onderdeel, het afscheid nemen...
het eerste afscheid zit er aan te komen, het werk. Daarna volgt de rest, maar daar denk ik nog maar even niet aan. Eén ding tegelijk.