nog even geduld... - Reisverslag uit Balk, Nederland van Tryntsje Draaijer - WaarBenJij.nu nog even geduld... - Reisverslag uit Balk, Nederland van Tryntsje Draaijer - WaarBenJij.nu

nog even geduld...

Door: Tryntsje Gijzen

Blijf op de hoogte en volg Tryntsje

03 Januari 2019 | Nederland, Balk

En dan zijn we een paar feestjes en afscheidsborrels verder... inmiddels ben ik juf-af. Dus zeeën van vrije tijd, zou je zeggen. Maar niets is minder waar. Bij een (tijdelijke) emigratie komt heel wat meer kijken dan alleen koffers inpakken. Op dit moment, as we speak, zijn hier drie hardwerkende mannen onze hele inboedel aan het inpakken. Dat hoeven we dan niet zelf te doen, fijn!!! Morgen gaat alles mee in de container. Zodat die vervolgens een maandje op zee kan dobberen. En dan maar hopen dat het met onze inboedel beter afloopt dan afgelopen week met andere containers...
Een beetje spannend wordt het nu wel. Ik heb kriebels in mijn buik. Het vooruitzicht om straks in heerlijk weer terecht te komen is best lekker, laten we eerlijk zijn! En de eerste contacten zijn ook al gelegd, maanden terug al. Dus ook dat zal heus goedkomen. En daar heb ik ook echt zin in! Eindelijk alle app-contacten reallife zien! De school voor de kids is geregeld en als mem (mama) hoop je toch echt dat jouw kids het naar hun zin hebben in hun nieuwe klas en dat ze snel nieuwe vriendjes maken. Zelf denk ik dat het echt wel goed komt. We zullen het gaan beleven!
Alleen... op dit moment voelt het allemaal wat dubbel. Ik heb er zin in, maar als ik zie en voel wat ik hier achterlaat... niet alleen de wijntjes vloeiden rijkelijk afgelopen weken, ook de tranen. Al wilde ik het niet, het kwam vanzelf. En misschien hoort het ook gewoon bij het proces.

Je vriendinnen die je ontvoeren voor een nachtje Scheveningen (in één woord:GEWELDIG), buren die samen een prachtig én origineel cadeau hebben bedacht en dat bij je brengen met een paar lieve woorden, familie die het geweldig vindt dat je deze uitdaging aangaat, maar tegelijk dit huilend aan je vertellen... en je kinderen, die ineens heel goed beseffen dat het bijna zover is. De oudste heeft het een beetje moeilijk. Op dit moment wil ze ook niet mee naar Curaçao. En dat vind ik dan weer moeilijk om aan te zien. En dan komt al snel de gedachte: welke ouder doet nou zoiets?! Je kind meenemen voor een aantal jaren naar het buitenland en weghalen uit zijn veilige en vertrouwde omgeving! Maar toen ik haar gisteren vroeg of ze toch met ons mee wilde, was haar antwoord: mem, het komt vast goed. En zolang jij en heit (papa) bij mij zijn, vind ik het vast leuk!
Komt wel goed, schatje!


  • 03 Januari 2019 - 10:04

    Annette:

    Tryn….wat leuk dat je ons zo ook op de hoogte gaat houden!!

    De eerste 2 stukjes zijn erg leuk. En wat een heerlijke foto van ons :) LG

    We gaan je vreselijk missen, maar idd het komt wel goed schatje xxx

  • 03 Januari 2019 - 10:01

    Diana Kuipers:

    Super leuk verhaal Tryntsje, ga zo door!!

  • 03 Januari 2019 - 10:17

    Ellen:

    Wat leuk om je te kunnen volgen! Het wordt nu wel allemaal heul echie!! Gek hoor... En die gemengde gevoelens zullen er allemaal bij horen. Ook best gezond ;) ik wens jullie nogmasls een onvergetelijke tijd toe op Curaçao

  • 03 Januari 2019 - 11:06

    De Enige Echte Jel:

    Wat heb je dit mooi geschreven zus! Leuk om zo de ervaringen te lezen. Zoals je zelf schrijft, het zal vast allemaal zijn plekje krijgen, ‘het komt wel goed schatje’! Spannend, het grote avontuur nadert nu echt!!! Tot snel

  • 03 Januari 2019 - 12:52

    Wendy:

    Super geschreven! En ohhh zo herkenbaar. Al duurt het bij ons nog 6 maanden ik kan me zo goed voorstellen hoe je je nu moet voelen.
    Ik ga je zeker volgen en ben benieuwd naar de volgende verhalen. Tot daar!

  • 03 Januari 2019 - 13:25

    Klaske:

    Een groot avontuur, zus!!! Spannend, emotioneel en vooral uitdagend! Zet 'm op, jullie kunnen het! xxx

  • 03 Januari 2019 - 14:11

    Gea:

    Jaahhh.spannnend mar wat in utdaging! Set m op!

  • 03 Januari 2019 - 16:45

    Suzy:

    Wij gaan jullie zo missen maar fijn dat we jullie ook op deze manier kunnen volgen... Leuk!
    Genieten zo met jullie mee en ik sluit me aan, het komt wel goed schatje ;-)

  • 03 Januari 2019 - 17:23

    Je Schoonzusje:

    Lieve Tryn,

    Natúúrlijk volg ik jouw (jullie) blog. Man, wat komt het dichtbij nu. Altijd goed om lekker van je af te schrijven en nóg leuker dat wij dan mogen mee genieten. Het echte aftellen is begonnen.. januari 2019!!!

    Ondanks alle vraagtekens die door je hoofd gaan (en die je lekker mag hebben), weet ik zeker dat het een FANTASTISCHE ervaring wordt. En een positieve mindset is altijd een goede basis voor succes!! Zet em op met de laatste loodjes! Tot gauw (K)

  • 03 Januari 2019 - 18:17

    Sjoukje:

    Wat al een prachtig verhaal. Natuurlijk is het spannend. Ik weet wel zeker dat jullie het daar naar jullie zin zullen hebben. Maar je laat idd ook veel achter.
    Wie weet komen we je daar eens opzoeken.
    Tot ziens, Sjoukje

  • 04 Januari 2019 - 07:02

    Sjoukje:

    Leave Tryntsje,

    Sjoch dr nei ut om dien ferhalen hjir te lezen fan jimme avontuur!

  • 12 Januari 2019 - 18:41

    Evelien:

    Heej, we gaan jullie zeker op deze manier volgen. Laat die tranen en wijntjes maar lekker vloeien komende weken.. over 3.5 jaar (en het is zomaar zover) moeten jullie weer afscheid nemen van iets wat dierbaar is geworden.. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tryntsje

Wij zijn een gezin dat voor 2,5 jaar Nederland verruilt voor het zonnige Curaçao! Op onze pagina vertel ik je hoe wij ons gezinsleven op dit tropische eiland ervaren!

Actief sinds 26 Nov. 2018
Verslag gelezen: 1045
Totaal aantal bezoekers 15879

Voorgaande reizen:

21 Januari 2019 - 12 Juli 2022

3,5 jaar naar de zon!

Landen bezocht: