We zijn er! - Reisverslag uit Balk, Nederland van Tryntsje Draaijer - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Balk, Nederland van Tryntsje Draaijer - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Tryntsje Draaijer

Blijf op de hoogte en volg Tryntsje

22 Januari 2019 | Nederland, Balk

We zijn er... het vliegtuig is geland, wij nog niet. Haha. Onze vlucht was prima! Een hele ervaring voor de kids, hun eerste vliegreis en dan ook gelijk tien uren achter elkaar stilzitten. Maar... waar zouden we zijn zonder schermpjes.
Eenmaal in het vliegtuig kwam ineens wel het besef dat we echt weggaan, dat we echt voorlopig niet terug zijn. Dat was wel even een momentje. Maar nog steeds geldt: het vliegtuig is geland, maar wij nog niet.

Bij aankomst werden we warm (letterlijk en figuurlijk) onthaald door onze sponsorfamilie en een collega van Henk. Wat een verschil met Nederland, het is hier warm, vochtig, dor, droog, groen, zonnig, winderig... Als we in ons busje zitten, op weg naar ons tijdelijk onderkomen, kijk ik naar de kinderen en ik zie ze net zo verbaasd en uitgeblust kijken als ik. Ik kan ze bijna letterlijk horen denken: waar zijn we beland?! Wat is dit?! Gaan we hier wonen?!
Eenmaal op onze hotelkamer aangekomen, kleden we ons eerst om voor een frisse duik in het zwembad. Heerlijk! Daarna gaan de kids snel naar bed, ze zijn bijna 24 uur op geweest. Hun rode wangen en waterige ogen vertellen ons genoeg. Ze slapen binnen een minuut. Helemaal afgedraaid. Wij willen nog wat koffers uitpakken, want overal staat wat en we kunnen niets vinden. Maar ook onze ogen vallen dicht, het is mooi geweest voor vandaag.

Om 5 uur plaatselijke tijd staan de kids 'rise and shine' naast ons bed. Ze kunnen niet meer slapen. Haha. Dus... onze dag begint vroeg! Ach, kunnen we vast wennen. Het dagritme is hier sowieso anders. Rond 6 uur begint de dag en zo rond 21 uur eindigt die.
Om 8.15 uur worden we opgehaald door onze sponsor (een sponsor is een collega van je die al op het eiland woont, hij helpt je met het vinden van woonruimte en alle andere vragen die je hebt, tijdens het hele proces. Dus ook als je nog in Nederland woont). We gaan het hele circus bij langs, allemaal regelzaken. Vermoeiend voor de kids en mijn hoofd zit al snel vol met allemaal vragen. De mevrouw achter het bureau ziet mijn gezicht en zegt op zijn Curacaos: meisje, doe rustig aan, komt goed meisje. Dus... daar geef ik me maar aan over. Het heeft tijd nodig allemaal. Dit voelt wel echt anders dan vakantie!

We nemen nu eerst maar weer een duik in het zwembad! Ayo!

• 22 Januari 2019 - 16:24

Danielle Hooijer:

He Tryntsje,

Mooi om te lezen dat jullie zijn geland. Enne het komt goed!
    Jullie springen in het zwembad wij hier in de sneeuw.

Een koude groet van hier!

• 22 Januari 2019 - 18:35

Grietjerienstra :

Hoi,Tryntsje,
    Wat mooi om te lezen...
    Ja nu is het werkelijkheid, een goede tijd toegewenst daar.
    Mooi weer en korte vroege dagen...Hier een wit tapijt,prachtig.
    Groetjes.

• 23 Januari 2019 - 04:38

Ellen:

Goed om van jullie te horen! Hopelijk krijgen jullie een beetje tijd om 'te landen' . Heel veel succes en plezier met ontdekken en de bijkomende regel dingen.
    Geniet van de zonnestralen. Wij gaan spelen in de sneeuw!
    Liefs

• 23 Januari 2019 - 08:36

Suzy:

Hi, fijn om zo snel al van jullie te horen (lezen).

Hier kwamen de vragen al; wat voor eten hebben ze daar, eten ze daar wel bloemkool (haha),
    hoe is de taal , hoe ziet hun school eruit en moeten ze ook andere kleren aan?
    Mag ik met Benthe facetime bellen?
    Zoals je leest leven en beleven we met jullie mee. Liefs!